• Martyna ze Zwolnionych z Teorii

Rebelki, czyli młode liderki

W Polsce działa właśnie 20 lokalnych liderek. To Rebelki, czyli dziewczyny, które chcą zmieniać świat na lepsze i rozwijają się pod okiem Mentorek z firmy Henkel.

Zaangażowane dziewczyny, to wyróżniające się finalistki Olimpiady Zwolnieni z Teorii, które zrealizowały już swoje pierwsze projekty społeczne. Zostały wyłonione do udziału w programie “Rebelki” spośród prawie setki kandydatek, wyróżniając się swoją werwą do działania i doświadczeniem.


Henkel rozwija młode liderki 

Henkel aktywnie wspiera politykę różnorodności, widząc w niej szansę i warunek osiągania biznesowych sukcesów. Firma przyczynia się do wspierania rozwoju zawodowego i zwiększania szans kobiet zarówno wewnątrz organizacji jak i na polskim rynku pracy, poprzez realizowany nieustannie od 2013 roku program aktywizacji zawodowej „W drodze do pracy”. We współpracy ze Zwolnionymi z Teorii powstał program Rebelki, w którym pracowniczki Henkla jako mentorki wspierają rozwój młodych liderek. 


Uczestniczki wzięły udział w serii trzech szkoleń w Warszawie, na których z pomocą ekspertów z firmy Henkel i ze Zwolnionych z Teorii doskonaliły umiejętności zarządzania projektami i kompetencje przywódcze. Dowiedziały się między innymi, jak zarządzać ryzykiem w projekcie i ćwiczyć swoją asertywność. 


Projekty Rebelek

W ramach programu, Rebelki stworzyły także pięć projektów społecznych pod okiem doświadczonych Mentorek z firmy Henkel. Działają w różnych obszarach, rozwiązując bardzo specyficzne i nieoczywiste problemy społeczne. 


Projekt ‘Nie bądź @!’ to kampania społeczna oparta na walce z patostreamami oraz patoinfluencerami, których filmy publikowane na youtubie zawierają nieodpowiednie lub niebezpieczne treści. Zespół projektowy do swoich działań angażuje youtubowych influencerów, którzy mają stanowić przykład tworzenia wartościowego contentu  na swoim kanale. Celem projektu jest również wyróżnienie influencerów, którzy dbają o dostosowanie wypuszczanych treści poprzez przyznanie im wyróżnienia i statuetki ‘Pozytywnego Contentu’.


Akcja Menstruacja to projekt mający na celu walkę z ubóstwem menstruacyjnym, a co za tym idzie, edukację społeczną na temat powszechnego, ale często niezauważalnego problemu. Projekt, dzięki prowadzonej zrzutce, z której cała zebrana kwota zostanie przekazana na zakup kubeczków menstruacyjnych, zapewnia środki menstruacyjne kobietom, które nie zawsze mogą sobie na nie pozwolić. Prowadzona jest również ogólnopolska zbiórka tradycyjnych środków menstruacyjnych, w którą włączyć mogą się zarówno organizacje, jak np. “Kino kobiet” sieci kin Helios, jak i osoby prywatne. 


„Yes! YOUth Can” to stowarzyszenie zrzeszające aktywną społecznie młodzież. Główną inspiracją do jego powołania jest chęć promowania pozytywnego wizerunku młodych ludzi oraz wspierania zaangażowanej społecznie młodzieży. Zespół chce osiągnąć te cele poprzez inicjatywę ‘Ogólnopolska Akcja Organizacji Szkolnych Prawyborów do Sejmu i Senatu’ i organizację wydarzeń lokalnych. W ramach akcji w wybranych placówkach edukacyjnych zorganizowane zostaną symulacje wyborów. Z kolei panele dyskusyjne z udziałem ekspertów ze świata biznesu i polityki, organizowane podczas wydarzeń lokalnych, mają zachęcać młodych do podejmowania inicjatyw społecznych.


UPS! my BOOBS to pierwsza kampania internetowa w Polsce, która promuje świadome dbanie o biust wśród młodych kobiet. Efektem projektu jest stworzenie serii merytorycznych postów, przekazujących informacje na temat podstawowych zasad zdrowia piersi i zasad odpowiedniego doboru biustonoszy. Ich treści powstają na podstawie współpracy ze specjalistami z dziedziny pielęgnacji biustu - projekt wspomagają lekarze i wyszkolone brafitterki. Powstałe w ten sposób kompendium wiedzy jest dostępne dla każdej kobiety na facebooku, czy instagramie projektu UPS! my BOOBS. 


THINK. IT'S LEGAL to projekt zachęcający do myślenia krytycznego, szczególnie ważnej umiejętności w dobie natłoku informacji i fake newsów. Osią inicjatywy jest blog Think. It's legal oraz profil na Instagramie. W ramach programu Rebelki zamierzają przeprowadzić kampanię informacyjną, by dzielić się wiedzą na temat myślenia krytycznego i zachęcać do jego wykorzystywania. 

0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

ZNAJDŹ NAS! 

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

NAPISZ DO NAS!

kontakt@zwolnienizteorii.pl

lub na naszym fanpage'u na FB

© Zwolnienizteorii. Proudly created with Wix.com